Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni
Projekt:
- ul. Keniga od ul. Warszawskiej do ul. Zagłoby
- powierzchnia: 200 mb x 10,5 m = 3 045 m2
Problem:
- Spękania warstwy ścieralnej (pęknięcia podłużne i poprzeczne) spowodowane długotrwałym obciążeniem i ruchami termicznymi
- Ugięcia konstrukcji wskazujące na utratę nośności
- Zanik spadku poprzecznego spowodowany wielokrotnym remontem cząstkowym (różnice poziomu niwelety po przyłożeniu 2 m łaty sięgają do 4 cm)
Funkcja systemu BITUFOR
Przy uszkodzeniach powierzchni na wspomnianym obiekcie warstwa BITUFOR jest warstwą pośrednią absorbującą naprężenia ścinające i deformacyjne pomiędzy warstwami bitumicznymi (wiążącą + ścieralną) a starą konstrukcją (warstwą nośną).
Prace przygotowawcze
- Frezowanie istniejących warstw bitumicznych aż do osiągnięcia jednolitego planum (ze względu na niejednolitą grubość konstrukcji) ok. 2-3 cm.
- Aplikacja warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego w celu zagwarantowania równości powierzchni (uziarnienie w zależności od grubości warstw). Dozowanie: 50-70 kg asfaltu/m2 (ok 2-3 cm).
Technologia wzmocnienia: BITUFOR
- Frezowanie istniejących warstw bitumicznych aż do osiągnięcia jednolitego planum (ze względu na niejednolitą grubość konstrukcji) ok. 2-3 cm.
- Dociśnięcie zbrojenia MT1 walcem gumowym (odprężenie)
- Ułożenie membrany SULRRY SEAL MSK o grubości 1 cm (22 kg/m2)
- Dwustopniowe ułożenie warstw bitumicznych na gorąco
Warstwa wiążąca na bazie D 50 – uziamianie 0/20 – 5 cm
Warstwa ścieralna SMA – uziamianie 0/8; 0/12 – 3 cm
Po zakończeniu prac nawierzchniowych
- 3 cm SMA 0/8; 0/12 (ścieralna)
- 5 cm 0/20 (wiążąca)
- 1 cm BITUFOR MT1 (zbrojenie)
- 2-3 cm BA (wyrównawcza)
- Podbudowa + stara konstrukcja
Zastosowanie systemu BITUFOR w celu podniesienia odporności na koleinowanie:
- 3 cm SMA 0/8; 0/12 (ścieralna)
- 1 cm BITUFOR MT1 (zbrojenie)
- 2-3 cm BA (wyrównawcza)
- 5 cm 0/20 (wiążąca)
- Podbudowa + stara konstrukcja
ZESTAWIENIE KALKULACJI CEN
w przygotowaniu
tabela