MESH TRACK- Bitufor®
Świadczymy usługi konsultingowe w zakresie stosowania technologii Bitufor®. Organizujemy szkolenia i seminaria. Służymy fachową wiedzą i pomocą w procesie projektowania (nieodpłatne projektowanie konstrukcji) oraz nadzór technologiczny w trakcie realizacji i robót.
Technologia ta daje niespotykaną do tej pory możliwość naprawy bardzo poważnych uszkodzeń nawierzchni wynikających między innymi z utraty nośności z powodu przeciążenia bądź niedoinwestowania obiektu. W związku z docelowością tego rozwiązania, szybkością realizacji oraz aspektami zarówno ekonomicznymi jak i ekologicznymi, proponowany przez nas system wzmocnienia znajduje coraz większą grupę zwolenników. Dotychczas wykonaliśmy w tej technologii ponad 5 200 000 m2 napraw oraz wdrożyliśmy to rozwiązanie technologiczne w nowych konstrukcjach nawierzchni dróg.
USŁUGI
Siatki Stalowe - Bitufor®
al. Krakowska w Warszawie – realizacja 2003 r.
Typowe problemy z utrzymaniem nawierzchni:
- Pęknięcia refleksyjne – spowodowane niestabilnym podłożem lub nawierzchni asfaltowej na podłożu betonowym
- Przesunięcie się powierzchni asfaltowej – np. na terenach bagnistych bądź górzystych
- Deformacja – np. na drogach o zbyt małym zakładanym obciążeniu
- Pęknięcia siatkowe – spowodowane przeciążeniem na zbyt słabej podbudowie
Rozkład naprężeń ściskających i rozciągających
Zachowanie poszczególnych warstw
Powstawanie pęknięć
Odkształcenie
Powstawanie pęknięć
Odkształcenie
DOWÓD - rejestracja naprężeń rozciągających:
BITUFOR® | BEZ WARSTWY POŚREDNIEJ | |
---|---|---|
Max. rozciągnięcie asfaltu (mm) 1. cykl | 0,017 | 0,460 |
Max. rozciągnięcie asfaltu (mm) 1. cykl | 0,011 | 1,000 |
Dodatkowa elastyczność
Absorpcja odkształceń
Wysoka przyczepność
Zalety:
- właściwości antydeformacyjne
- rozkład obciążenia = większa nośność
- większa odporność na obciążenia dynamiczne
Zalety praktyczne:
Zalewanie masą półpłynną jest prostą w zastosowaniu, szybką i ekonomiczną metodą mocowania siatki. Masa zapewnia niezawodną i równomierną przyczepność oraz zapobiega wnikaniu wody w podbudowę. Grubość nawierzchni asfaltowej dzięki zastosowaniu siatki stalowej można znacznie zredukować. Warstwę asfaltu można sfrezować na grubość 1 cm powyżej siatki stalowej.
Siatka typu ciężkiego - BITUFOR® MT1
- wytrzymałe, solidne zbrojenie z siatki plecionej
- opracowana do zabezpieczenia warstwy asfaltowej na drogach betonowych oraz zapobiegania odkształcaniu się nawierzchni
Główne funkcje
- Zmniejsza odkształcenia nawierzchni do absolutnego minimum
- Absorbuje naprężenia rozciągające pod warstwą asfaltu
- Unieruchamia kruszywo asfaltowe w okach siatki stalowej (podział – interlock)
- Zapewnia optymalny rozkład obciążeń
- Wprowadza do całej struktury dodatkową odporność na obciążenia dynamiczne
OPAKOWANIE BITUFOR® MT1
200 cm
300 cm
330 cm
400 cm
50 m
50 m
50 m
50 m
173 kg
260 kg
285 kg
345 kg
DANE TECHNICZNE BITUFOR® MT1
- Średnica
- Powłoka
- Siła zrywająca
- Wytrzymałość siatki na rozciąganie
- Moduł elastyczności
- Rozmiar oczek
- Odstępy między skrętkami
- drut 2,45 mm; skrętka: drut płaski 7×3,00 mm
- drut: min. 125 g/m2; skrętka: min. 80/m2
- drut: min. 1 800 N; skrętka: min. 12 000 N
- kierunek podłużny: 40 kN/mm2; poprzeczny: 50 kN/mm2;
- 200 kN/mm2
- 118×80 mm
- 235 mm
Siatka typu lekkiego - BITUFOR® MT2
- Elastyczne, łatwe w ukladaniu zbrojenie z siatki plecionej
- opracowana do zabezpieczenia warstwy asfaltowej na drogach betonowych oraz zapobiegania odkształcaniu się nawierzchni
Główne funkcje
- Zmniejsza odkształcenia nawierzchni do absolutnego minimum
- Absorbuje naprężenia rozciągające pod warstwą asfaltu
- Unieruchamia kruszywo asfaltowe w okach siatki stalowej (podział – interlock)
- Zapewnia optymalny rozkład obciążeń
- Wprowadza do całej struktury dodatkową odporność na obciążenia dynamiczne
OPAKOWANIE BITUFOR® MT2
200 cm
300 cm
330 cm
400 cm
50 m
50 m
50 m
50 m
130 kg
195 kg
215 kg
260 kg
DANE TECHNICZNE BITUFOR® MT2
- Średnica
- Powłoka
- Siła zrywająca
- Wytrzymałość siatki na rozciąganie
- Moduł elastyczności
- Rozmiar oczek
- Odstępy między skrętkami
- drut 2,20 mm; skrętka: drut płaski 6,50×2,00 mm
- drut: min. 125 g/m2; skrętka: min. 80/m2
- drut: min. 1 450 N; skrętka: min. 7 500 N
- w kierunku podłużnym i poprzecznym: 32 kN/mm2;
- 200 kN/mm2
- 118×80 mm
- 235 mm
Siatka stalowa Bitufor® - zalecenia odnośnie układania:
- Oczyszczenie powierzchni jezdni.
- Ułożenie warstwy wyrównawczej (o ile jest niezbędna).
- Rozwijanie siatki od góry rolki (siatka równocześnie rozwijana i rozprostowywana).
- Umocowanie siatki na początku.
- Walcowanie siatki walcem drogowym na kolach gumowych (nie naciągać siatki – ryzyko wybrzuszenia).
- Mocowanie siatki w sposób ciągły przy pomocy warstwy półpłynnej (SLURRY SEAL) na bazie zmodyfikowanej emulsji bitumicznej. Po stwardnieniu warstwy ukaże się z powrotem typowy wzór siatki. Warstwę Slurry można bezwibracyjnie zagęścić przy pomocy walca na gumowych kołach.
- Asfaltowanie – grubość pierwszej warstwy asfaltu wynosi min. 5 cm, istnieje możliwość nałożenia drugiej warstwy.
Siatka stalowa Bitufor® - 3 zalety:
1. OSZCZĘDNOŚĆ
2. EKOLOGIA
Dzięki systemowi BITUFOR® wystarczą jedynie dzięki powłoki asfaltowe. W ten sposób zarówno ilość gruzu jak i konieczność transportu nowych materiałów zredukowane są do minimum. Stal i asfalt są materiałami dającymi się w pełni wykorzystać jako surowce wtórne.
3. DOŚWIADCZENIE
Piętnastoletnie praktyczne doświadczenie (łącznie z doradztwem na placu budowy) oraz wyczerpujące badania i próby (łącznię z metodologią design) stanowią solidną podstawę rozwiązywania problemów związanych z powstawaniem pęknięć i odkształceń nawierzchni.