Gruppo Bitumi Poland Sp. z o.o.

MESH TRACK- Bitufor®

bekaert better together
OST D – 05.03.26 d – zastosowanie siatki z drutu stalowego w warstwach asfaltowych
nawierzchni

ZAPOZNAJ SIĘ Z FOLDEREM MESH TRACK
Szybkie projektowanie i wykonanie
renowacji dróg

Świadczymy usługi konsultingowe w zakresie stosowania technologii Bitufor®. Organizujemy szkolenia i seminaria. Służymy fachową wiedzą i pomocą w procesie projektowania (nieodpłatne projektowanie konstrukcji) oraz nadzór technologiczny w trakcie realizacji i robót.

Technologia ta daje niespotykaną do tej pory możliwość naprawy bardzo poważnych uszkodzeń nawierzchni wynikających między innymi z utraty nośności z powodu przeciążenia bądź niedoinwestowania obiektu. W związku z docelowością tego rozwiązania, szybkością realizacji oraz aspektami zarówno ekonomicznymi jak i ekologicznymi, proponowany przez nas system wzmocnienia znajduje coraz większą grupę zwolenników. Dotychczas  wykonaliśmy w tej technologii ponad 5 200 000 mnapraw oraz wdrożyliśmy to rozwiązanie technologiczne w nowych konstrukcjach nawierzchni dróg.

USŁUGI

Siatki Stalowe - Bitufor®

SIATKA STALOWA - MESH TRACK - Aleja Krakowska Warszawa

al. Krakowska w Warszawie – realizacja 2003 r.

bitufor iso 9001
bitufor twórcza idea

Typowe problemy z utrzymaniem nawierzchni:

  • Pęknięcia refleksyjne – spowodowane niestabilnym podłożem lub nawierzchni asfaltowej na podłożu betonowym
  • Przesunięcie się powierzchni asfaltowej – np. na terenach bagnistych bądź górzystych
  • Deformacja – np. na drogach o zbyt małym zakładanym obciążeniu
  • Pęknięcia siatkowe – spowodowane przeciążeniem na zbyt słabej podbudowie

Rozkład naprężeń ściskających i rozciągających

Zachowanie poszczególnych warstw

rid - sys. bit grafiki 3 Powstawanie pęknięć

Powstawanie pęknięć

rid - sys. bit grafiki 4 Odkształcenie

Odkształcenie

rid - sys. bit grafiki 5 Powstawanie pęknięć

Powstawanie pęknięć

rid - sys. bit grafiki 6 Oskształcenie

Odkształcenie

DOWÓD - rejestracja naprężeń rozciągających:

Dodatkowa elastyczność

rid - sys. bit grafiki 7 Dodatkowa elastyczność i apsorbcja odkształceń1

Absorpcja odkształceń

rid - sys. bit grafiki 8 Dodatkowa elastyczność i apsorbcja odkształceń2

Wysoka przyczepność

rid - sys. bit grafiki 9 Wysoka przyczepność

Zalety:

  • właściwości antydeformacyjne
  •  rozkład obciążenia = większa nośność
  • większa odporność na obciążenia dynamiczne

Zalety praktyczne:

Zalewanie masą półpłynną jest prostą w zastosowaniu, szybką i ekonomiczną metodą mocowania siatki. Masa zapewnia niezawodną i równomierną przyczepność oraz zapobiega wnikaniu wody w podbudowę. Grubość nawierzchni asfaltowej dzięki zastosowaniu siatki stalowej można znacznie zredukować. Warstwę asfaltu można sfrezować na grubość 1 cm powyżej siatki stalowej.

Siatka typu ciężkiego - BITUFOR® MT1

  • wytrzymałe, solidne zbrojenie z siatki plecionej
  • opracowana do zabezpieczenia warstwy asfaltowej na drogach betonowych oraz zapobiegania odkształcaniu się nawierzchni

Główne funkcje

  • Zmniejsza odkształcenia nawierzchni do absolutnego minimum
  • Absorbuje naprężenia rozciągające pod warstwą asfaltu
  • Unieruchamia kruszywo asfaltowe w okach siatki stalowej (podział – interlock)
  • Zapewnia optymalny rozkład obciążeń
  • Wprowadza do całej struktury dodatkową odporność na obciążenia dynamiczne
rid - sys. bit grafiki 10 siatka typu ciężkiego

OPAKOWANIE BITUFOR® MT1

opakowanie - wymiary
opakowanie - długość
opakowanie - kg

200 cm
300 cm
330 cm
400 cm

50 m
50 m
50 m
50 m

173 kg
260 kg
285 kg
345 kg

DANE TECHNICZNE BITUFOR® MT1

  • Średnica
  • Powłoka
  • Siła zrywająca
  • Wytrzymałość siatki na rozciąganie
  • Moduł elastyczności
  • Rozmiar oczek
  • Odstępy między skrętkami
  • drut 2,45 mm; skrętka: drut płaski 7×3,00 mm
  • drut: min. 125 g/m2; skrętka: min. 80/m2
  • drut: min. 1 800 N; skrętka: min. 12 000 N
  • kierunek podłużny: 40 kN/mm2; poprzeczny: 50 kN/mm2;
  • 200 kN/mm2
  • 118×80 mm
  • 235 mm

Siatka typu lekkiego - BITUFOR® MT2

  • Elastyczne, łatwe w ukladaniu zbrojenie z siatki plecionej
  • opracowana do zabezpieczenia warstwy asfaltowej na drogach betonowych oraz zapobiegania odkształcaniu się nawierzchni

Główne funkcje

  • Zmniejsza odkształcenia nawierzchni do absolutnego minimum
  • Absorbuje naprężenia rozciągające pod warstwą asfaltu
  • Unieruchamia kruszywo asfaltowe w okach siatki stalowej (podział – interlock)
  • Zapewnia optymalny rozkład obciążeń
  • Wprowadza do całej struktury dodatkową odporność na obciążenia dynamiczne
rid - sys. bit grafiki 14 siatka typu lekkiego

OPAKOWANIE BITUFOR® MT2

opakowanie - wymiary
opakowanie - długość
opakowanie - kg

200 cm
300 cm
330 cm
400 cm

50 m
50 m
50 m
50 m

130 kg
195 kg
215 kg
260 kg

DANE TECHNICZNE BITUFOR® MT2

  • Średnica
  • Powłoka
  • Siła zrywająca
  • Wytrzymałość siatki na rozciąganie
  • Moduł elastyczności
  • Rozmiar oczek
  • Odstępy między skrętkami
  • drut 2,20 mm; skrętka: drut płaski 6,50×2,00 mm
  • drut: min. 125 g/m2; skrętka: min. 80/m2
  • drut: min. 1 450 N; skrętka: min. 7 500 N
  • w kierunku podłużnym i poprzecznym: 32 kN/mm2;
  • 200 kN/mm2
  • 118×80 mm
  • 235 mm

Siatka stalowa Bitufor® - zalecenia odnośnie układania:

  1. Oczyszczenie powierzchni jezdni.
  2. Ułożenie warstwy wyrównawczej (o ile jest niezbędna).
  3. Rozwijanie siatki od góry rolki (siatka równocześnie rozwijana i rozprostowywana).
  4. Umocowanie siatki na początku.
  5. Walcowanie siatki walcem drogowym na kolach gumowych (nie naciągać siatki – ryzyko wybrzuszenia).
  6. Mocowanie siatki w sposób ciągły przy pomocy warstwy półpłynnej (SLURRY SEAL) na bazie zmodyfikowanej emulsji bitumicznej. Po stwardnieniu warstwy ukaże się z powrotem typowy wzór siatki. Warstwę Slurry można bezwibracyjnie zagęścić przy pomocy walca na gumowych kołach.
  7. Asfaltowanie – grubość pierwszej warstwy asfaltu wynosi min. 5 cm, istnieje możliwość nałożenia drugiej warstwy.

Siatka stalowa Bitufor® - 3 zalety:

1. OSZCZĘDNOŚĆ

Podwójna funkcja systemy BITUFOR® zapewnia:
  • trwałe, korzystne kosztowo rozwiązanie
  • oszczędność na warstwie asfaltowej – dzięki dodatkowej odporności obciążania dynamiczne
  • 2. EKOLOGIA

    Dzięki systemowi BITUFOR® wystarczą jedynie dzięki powłoki asfaltowe. W ten sposób zarówno ilość gruzu jak i konieczność transportu nowych materiałów zredukowane są do minimum. Stal i asfalt są materiałami dającymi się w pełni wykorzystać jako surowce wtórne.

    3. DOŚWIADCZENIE

    Piętnastoletnie praktyczne doświadczenie (łącznie z doradztwem na placu budowy) oraz wyczerpujące badania i próby (łącznię z metodologią design) stanowią solidną podstawę rozwiązywania problemów związanych z powstawaniem pęknięć i odkształceń nawierzchni.

    bitufor twórcza idea
    Scroll Up